Je to poměrně zajímavá historie, která se k této unikátní automobilce přímo váže. Nejprve je třeba začít tím, že ji založil inženýr Ettore Buggatti. Podle něho má pochopitelně své jméno. Začátky však nebyly nejjednodušší, jelikož automobilka z počátku spolupracovala s výrobci, kterými byli de Dietrich a Emil Mathis. Tato spolupráce se ale velmi brzy ukázala jako ne příliš prospěšná a tak bylo nutné čekat na získání licence k možnosti vyrobit první samostatný vůz, který už bude samostatným modelem od Bugatti. To se povedlo v roce 1907 a tak mohl první automobil spatřit světlo světa. A jak bylo v minulosti u automobilek zvykem, většina hned směřovala hlavně do segmentu závodů.
Snaha o vítězství na závodních drahách
Na rozdíl od konkurence mohla automobilka Bugatti přinést celou řadu jedinečných unikátů. Ty jsou spojeny hlavně s modely 10, stejně jako 13, popřípadě i 29 nebo 30. Na nich je jasně patrné, kam automobilka přímo směřovala. Byla to spolehlivost kombinovaná s výkonem a s využitím moderních technologií. Byla například jednou z těch, která začala využívat unikátní DOHC technologie, se čtyřmi ventily v jednom válci. Dále nechyběli ani hydraulické brzdy, jedinečný podvozek, nebo karoserie o doutníkovém profilu. To všechno jasně vedlo k tomu, že firma Bugatti drtila své soupeře.
I v soukromém segmentu
Automobilka Bugatti rozhodně nechtěla jasně dominovat jenom na závodních okruzích, jelikož jejím cílem bylo dominovat i v segmentu klasických vozů. A dá se říci, že tomu podřídila skutečně téměř vše. Když budeme konkrétní, tak především známý model Bugatti Veyron patřil mezi ty, které se mohly pyšnit tím, že se jednalo o nejrychlejší sériové auto světa. Je logické, že už pro tento unikát, ale i pro malý počet vyrobených kusů se jedná o vozy, které si nemohl a nemůže dovolit každý. A právě to je směr, kterým se automobilka ubírá i nadále. Chce být jedinečná, s ohledem na rychlost.