Psal se rok 1919, kde se rozhodl zakladatel značky André Citroen k tomu, že svou stávající továrnu nechá změnit a začne vyrábět automobily. Dříve se totiž soustředil na výrobu munice. Tento krok byl spojený také s jasnou vizí, která byla poměrně jasná. Jeho cílem byla výroba automobilů, které budou především levnější a budou také hospodárné. Dá se říci, že jeho cílem bylo lidové auto. U prvního modelu s označením Typ A se to ještě příliš nepovedlo, ale u toho dalšího už ano. Jedná se o automobil Citroën 2 CV, který byl vyrobený v roce 1949. I dnes jich stále můžete potkat poměrně dost. Nese přezdívku kachna a i v dnešní době mnozí obdivují celkovou sofistikovanost tohoto vozu.
I pro náročnější klientelu
Postupem času docházelo k tomu, že automobilka Citroën nechtěla zůstávat jenom u prvotního směru, ale chtěla nabídnout něco, čím by mohla zaujmout také náročnější klientelu. I to se povedlo, jelikož vznikl model označovaný jako DS. Ten i dnes patří mezi modely současnosti, které dokážou zaujmout řadou inovací. Ve své době to bylo třeba hydropneumatické pérování, natáčející-se světlomety, posilovač řízení, nebo poloautomatická převodovka. Dnes samozřejmosti, ale v minulosti právě a jenom výsady těchto konkrétních lepších modelů. Pokud jde o rok, jistě vás překvapí, že toto bylo dostupné už v roce 1955.
Dlouho samostatná a suverénní
Zajímavostí automobilky Citroën bylo také to, že dlouhou dobu zůstávala stále suverénní a také zcela samostatná. Hlavní zlom přišel v podstatě v roce 1976. To došlo k tomu, že se společnost Citroën SA spojila s jiným výrobcem automobilů, kterým byl Peugeot SA. Vlivem toho začalo spojení, které je známé pod názvem PSA Peugeot Citroën. Toto spojení trvá stále, což je dáno také tím, že obě dvě mají velmi podobné zaměření, pokud jde o nabídku svých vozů a také cílení na konkrétní klientelu.