Jasně dominující firma na celosvětovém trhu. A to v první řadě z toho důvodu, že Honda je aktuálně největší světový výrobce motorů. Oficiálním názvem zní Honda Motor Corporation a kromě motorů se samozřejmě věnuje také výrobě automobilů. Když ale u motorů ještě chvíli zůstaneme, je nutné říci, že ty nejsou produkovány výhradně jenom pro osobní, nebo nákladní vozy. Stejně tak nechybí ani výroba zaměření na lodní nebo tryskové motory, či motory pro motocykly. Všechny tyto zkušenosti se následně mohou zužitkovat právě v oblasti vozů, které tak z hlediska motorizace a celkového technického provedení patřily ke skutečné kvalitě.
Výroba aut začala v šedesátých letech
Podíváme-li se na to, kdy se automobilka Honda poprvé pustila do výroby osobních automobilů, psaly se šedesátá léta. Předtím však už vyrobila kolo s motorovým pohonem, ale k výrobě vozů došlo skutečně až v tomto období. Šlo o dva vozy, a to pickup T360 a dále zajímavý roadster s označením S500. Oba dva zaujaly svými kompaktními rozměry, jízdními vlastnostmi, nebo také designem. Nechyběly ale ani vyspělé technologie, které se nadále zlepšovaly. Příkladem je unikát Hondy, v podobě osobního vozu se čtyřmi řiditelnými koly, nebo také instalace SRS airbagů, či jedinečného časování ventilů v motoru. To vše znamenalo jedinečný pokrok.
Zlomový byl rok 2004
I když to v novém století vypadalo, že Honda začne postupně ztrácet, toto se nepotvrdilo. Hlavně proto, že v roce 2004 přišla s unikátním moderním dieselovým motorem, který byl spolehlivým, byl výkonný a také měl nízkou spotřebu. Zde samozřejmě byly využity jak zkušenosti z minulosti, tak i zkušenosti spojené s komplexní výrobou a tím, jaké jsou jejich možnosti. I to je jeden z důvodů, proč dnes stále patří mezi jasné stálice současného automobilového světa a proč jsou její vozy nejenom na domácím trhu celkem zajímavě oblíbené.